今日も先に通信が不安定な事を伝えました。
今回はほぼ英語で伝える事が出来ましたが、先生による修正が有ったので書いておきます。

The connection might disconnect during the class.
At now, I got disconnected for about 3 times already.

Maybe there is a problem with the router or the modem.
Its my own router, But I just borrowed the modem from the internet provider.

※router ( ルーター ) は ラウター と発音するみたいです。


■ In your own words の続き ( Last time ~ )

【私の回答 ※間違ってる可能性大】
以前ラーメンを食べた時は、すごく美味しく感じました。
Last time I ate Ramen, I felt very delicios.
前にこのゲームを(友達と)した時は、私が勝ちました。
Last time I played this tv game, I won.
以前この試験を受けた時は、その答えを覚えていました。
Last time I did the exam, I momoried the answers.

【先生の修正あり】
Last time I ate Ramen, ( It was very delicous./ It tasted very delicous. )
Last time I played the video game on tv ( I won / I had finished it ).
Last time I played this tv game, I had beaten the other players.※1
Last time I did the exam, I memorized the answers.

delicous に feel は使わない方が良いみたいですね。
feel は 手で触って感じた感触とか、感情の時に使うみたいです。

※1に関しては、最初僕は ” 友人に ” 勝った事を表現したかったのですが、” ゲームを全てクリアした ( ゲームに勝った ) ” というニュアンスで伝わった様子でしたので、自分の意図を伝えると、
Last time I joined the Hamburger eating contest, ( I won. / I had beaten the other players. )
と例を示していただいたので、自分で組み合わせて上記としました。
beat は他のプレイヤーを ” 打ち破る ” という意味になるみたいですね。


次回は水曜日の夜の予定。